وکیل پایه یک دادگستری

سعید قاسمی ونجانی

وکیل پایه یک دادگستری

سعید قاسمی ونجانی

تخلف از ایفای تعهدات قراردادی‌، مصداق بزه کلاهبرداری نیست

نمونه رای 

 

تاریخ رای نهایی: 1393/08/14

شماره رای نهایی: 9309970270100878

رای بدوی

نسبت به کیفرخواست صادره علیه آقای ع. مبنی بر کلاهبرداری موضوع شکایت خانم ف.، به این بیان که: شاکیه مدعی است متهم مبادرت به کلاهبرداری از او به مبلغ پانزده میلیون تومان نموده تا یک واحد آپارتمان برای او احداث نماید. متهم در دفاع از خود اظهار می‌دارد:

درست است من گرفتم و اقدامات مقدماتی مربوط به شهرداری را انجام دادم لیکن در مرحله دوم که حدود چهار ماه بود از پرداخت  قسط دوم امتناع کردند و من نیز نتوانستم بسازم که دفاعیات وی با ملاحظه اصل قرارداد مورد تأیید است و وقوع بزهی محرز نشده و حسب اصل 37 قانون اساسی حکم به برائت وی صادر می‌گردد. رأی حضوری ظرف بیست روز قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر تهران می‌باشد.

رئیس شعبه 1146 دادگاه عمومی جزایی تهران

رای دادگاه تجدید نظر

در این پرونده خانم ف. از دادنامه شماره 00444 مورخ 10/06/93 شعبه 1146 دادگاه عمومی جزایی تهران تجدیدنظرخواهی کرده است. به‌موجب دادنامه موصوف آقای ع. از اتهام کلاهبرداری موضوع شکایت تجدیدنظرخواه برائت تحصیل کرده است. دادگاه با توجه به بررسی اوراق و مستندات پرونده و قرارداد فی‌مابین و اظهارات طرفین در جلسه دادرسی بدوی (برگ 78) در این مرحله ایراد و اعتراض مؤثر و مدللی که موجب نقض و بی‌اعتباری دادنامه تجدیدنظرخواسته را فراهم کند مطرح نشده است، درخواست تجدیدنظر با شقوق مندرج در ماده 240 قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری انطباق ندارد، لذا با رد تجدیدنظرخواهی دادنامه تجدیدنظرخواسته به استناد بند الف ماده 257 قانون مرقوم تأیید و استوار می‌شود. این رأی قطعی است .

                   رئیس شعبه 56 دادگاه تجدیدنظر استان تهران ـ مستشار دادگاه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد