وکیل پایه یک دادگستری

سعید قاسمی ونجانی

وکیل پایه یک دادگستری

سعید قاسمی ونجانی

مشاوره حقوقی




                  سعید قاسمی ونجانی 

       وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی

        عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

      

        دعاوی حقوقی - کیفری - ثبتی - خانواده -

                          مالکیت معنوی

 


کاربران ارجمند می توانند با درج سوالات خود در قسمت نظرات [با کلیک کردن بر روی عنوان«نظرات» در بالا] پاسخ سوالات خود را دریافت نمایند و نیز می توانند با شماره های ذیل تماس حاصل کنند.

email:  vanjani.saeid@yahoo.com 

تلفن همراه:   09124284550     تلفن دفتر: 22913466 - 021

آدرس:تهران ـ بلوار میرداماد- میدان مادر- خیابان سنجابی- پلاک 13 ساختمان پاسارگاد- واحد 205 


نظرات 35 + ارسال نظر
حسینی چهارشنبه 14 شهریور 1397 ساعت 00:24

با سلام
سوالی در خصوص نیم عشر دولتی داشتم که چه زمانی قابل دریافت میباشد 10روز بعد اخطار اجراییه یا 10روز بهد از صدور اجراییه یعنی مثلا بانک در مورد سند رهنی ملکی که اقساط معوقه بیش از 3تا داشته باشد ولی موعد سررسید وام نرسیده باشد جایز به صدور اجراییه و دریافت نیم عشر دولتی و هزینه وکیل و دیگر هزینه ها می باشد یاخیر؟
باتشکر

سلام.
نیم عشر اجرایی، 10 روز بعد از ابلاغ اجرائیه تعلق میگیرد و بر عهده محکوم علیه است.

الهام دوشنبه 18 دی 1396 ساعت 12:33

سلام.وقتتون بخیر.من در حال متارکه ام.همسرم بعد از شش سال عقد بودن حاضربه تهیه مسکن وپرداخت نفقه من نشد و میخواهد منو طلاق بدهد.حدود پنج سال پیش چندروز بعد از جشن عروسی همسرم سرویس طلایی که بمن هدیه داده بود و سکه هارا که حدودا هجده میلیون تومن قیمت داشت به عنوان قرض ازمن امانت گرفتو گفت بعدا برات میخرم.وبعدازچندوقت یه سرویس تقلبی برای من خرید و منو فریب داد که الان اون رو نگه داشتم شاید تودادگاه بکارم بیاد.الان سوال من این هست که با توجه به اینکه خود ایشون نمیخواد زندگی کنه و میخادمنو طلاق بده من از لحاظ قانونی چجوری باید طلاهارو پس بگیرم و چه درخواستی باید بدم؟اصلا حقی دارم دراین مورد یا خیر؟اگر میشه راهنماییم کنید .ممنون ازتون.درضمن خود ایشون بارها گفتن که اون سرویس رو نفروختن و درگاوصندوق پدرشون به امانت گذاشتن و پولشو گرفتن تا بعدا بتونن با پرداخت پول به پدرشون سرویسو پس بگیرن.

باسلام
چنانچه طلاق به درخواست زوج باشد باید حقوق مالی شما ازجمله مهریه و اجرت المثل را پرداخت نماید تا طلاق ثبت شود.
طلا و سکه ها را چنانچه شما به زوج داده باشید و دلیل برای اثبات این موضوع داشته باشید باید دادخواست استرداد آنها را در دادگاه خانوداه بدهید و به موضوع رسیدگی شود.
موفق باشید

بهاری سه‌شنبه 21 آذر 1396 ساعت 10:07

سلام آقای ونجانی وکیل پایه یک دادگستری
شخصی بخاطر مهریه در زندان بسر میبرد درصورتیکه تقاضای ملاقات شرعی نماید و زوجه حاضر به ملاقات نشود چه عواقبی به زوجه دارد و آیا دلیل بر عدم تمکین است؟

با سلام
در عرف تمکین زوجه از زوج منوط به شرایط متعارف است از جمله مسکن متعارف. لذا تمکین خاص در شرایط سوال محل تامل است و نمی توان چنین انتظاری از زوجه داشت. مع الوصف ملاک استنباط قاضی رسیدگی کننده است.

رضا عبد خدایی یکشنبه 5 شهریور 1396 ساعت 15:08

سلام آیا زوج می تواند بعد از قطعی شدن رای عدم تمکین برای زوجه خود، دوباره برای نقض رای اقدام به درخواست تمکین مجدد کند؟ آیا درخواست تمکین مجدد وی در همان دادگاه اول باید رسیدگی شود یا در دادگاه دیگری در همان مجتمع؟ اگر پس از قطعی شدن حکم عدم تمکین زوجه، زوجه اقدام به درخواست نفقه کند آیا با توجه به دادخواست دوباره الزام به تمکین زوج ، دعوی تقابل محسوب شده و قابل پیگیری نیست؟ در محکومیت مجازات کیفری به وجه نقد این وجه به شاکی پرداخت می شود؟ اگر در دادگاه قاضی یا بزپرس به شواهد و قرائن توجه نکند باید چه کرد؟تشکر

باسلام
بله می تواند ولیکن باید شرایط جدیدی وجود داشته باشد. اگر در همان مجتمع طرح دعوی شود به همان شعبه رسیدگی کننده قبلی ارجاع میگردد. تا زمانی که تمکین زوجه به موجب رای قطعی دادگاه با اجرائیه ، اجرا نشود زوج باید نفقه همسرش را پرداخت نماید. بعد از صدور اجراییه چنانچه زوجه تمکین نکند از آن به بعد وی ناشزه بوده و نفقه اش ساقط خواهد شد.

تورج اعظمی جمعه 5 خرداد 1396 ساعت 13:38

سلام خدا قوت من پرونده کیفری داشتم در خرم آباد لرستان مبنی بر اینکه به بنده ابلاغ شده بودطبقه دوم و سوم یک ساختمان توقیف است و نباید بفروشم و در صورتی که بنده را متهم به فروش طبقه چهارم کرده اند و حکم صادر شده است. حال میخواهم از طریق دیوان پیگیری کنم. چگونه میتوانم از شما کمک استفاده کنم.

با سلام
اگر به شما ابلاغ شده باشد که مشخصا طبقه 2 و 3 به فروش نرود ولیکن شما طبقه چهارم را فروخته باشید ولی در این خصوص دادگاه حکم محکومیت شما را صادر کرده باشد رای صادره برخلاف موازین قانونی بوده و قابلیت نقض دارد. موفق باشد

نواب جمعه 5 خرداد 1396 ساعت 09:29

با سلام و خسته نباشید حضور جنابعالی و تشکر بابت وبلاگ خوب و پر محتویتان

یه سوال درباره نقض حقوق مربوط به اختراع داشتم ممنون میشم از اینکه به سوال بنده پاسخ دهید.

بنده مدت دو سال پیش به عنوان مسئول تعمیرات در یک شرکتی استخدام شدم و بعد از گذشت مدتی متوجه اشکال در یکی از دستگاه های شرکت شدم که با پیشنهاد بنده به مدیر شرکت جهت رفع عیب دستگاه مشغول به تحقیق درباره این دستگاه شدم که نهایتا موفق به ساخت وسیله ای جدید با کارایی بالا به عنوان جایگزین برای دستگاه معیوب شدم که مدیر شرکت به صورت لفظی و بدون نوشتن قرارداد به بنده قول داد که در صورت ساختن چند عدد دیگر از این وسیله مبلغی به عنوان پاداش به اینجانب پرداخت کند ولی متاسفانه بعد اتمام ساخت این وسیله ها هیچ مبلغی به عنوان پاداش به اینجانب پرداخت نکرد،به همین دلیل بنده بعد از گذشه 5 ماه با یکی از شرکت ها در زمینه ثبت اختراعات صحبت کرده و پس از گذشت یک سال موفق به ثبت اختراع این وسیله شدم.
سوال بنده این است

1- آیا بنده میتوانم در رابطه با اختراع خود شکایت کرده و خواهان توقف پروژه مذکور و یا عقد قرارداد رسمی جهت بهره برداری از پروژه شوم؟

2-تمامی نقشه ها و اطلاعات اختراع مذکور نزد بنده بوده و آیا شرکت میتواند ادعای تعلق این اختراع به خودش نماید؟

3-از چه طریقی باید اقدام کنم مراجع قضایی؟یا اداره ثبت اختراع؟

توضیح اینکه: بنده هیچ گونه قراردادی مبنی بر ساخت این وسیله با شرکت نبستم و تنها قرارداد بنده همان قرارداد استخدام می باشد که هیچ اشاره ای در خصوص ساخت یا انجام پروژه ای در آن ذکر نشده است و فقط به عنوان مسئول کنترل و نگهداری دستگاه ها بودم

مجددا از جنابعالی تشکر میکنم و خواهش میکنم اگه امکانش هست کامل برام توضیح بدین چیکار کنم چون واقعا حق بنده ضایع شده

با سلام
حقوق معنوی اختراع متعلق به مخترع است و اگر حقوق مادی آن نیز به کس دیگری (اعم از شخص حقیقی یا حقوقی) واگذار نشده باشد شما می توانید در خصوص بهربرداری از ٱن تصمیم بگیرید. موفق باشید

زهرا یکشنبه 13 تیر 1395 ساعت 19:41 http://62439

باسلام.اواخر ۱۳۹۳ پنج میلیون تومان سفته جهت ضمانت کار به کارفرما دادم و رسیدی به من ندادند.یک ماه بدون هیچ قردادی آنجا شاغل بودم. از مهر ۱۳۹۴ خواستار استرداد سفته هایم هستم. ایشان در پیامکی نوشتند که نگران سفته ام نباشم و خودشان تماس میگیرند. اما چنین نشد.تماسها و مراجعات بعدی هم بی اثر بوده.کارفرما از درخوست من به شدت خشمگین شده و تلفنی بی احترامی و تهدیدم کرد.باتوجه به خشم و تهدیداتشان نگرانم که اگر اقدام قانونی برای استرداد سفته بکنم، مرا به ناحق به چیزی متهم کنند از قبیل ترک کار یا تخلف و یا هرچه.با این وصف،لطفا راهنمایی کنید. متشکرم.

با سلام
با عنایت به توضیحات شما سفته ها نزد کارفرما به صورت امانت بوده است شما طی اظهارنامه رسمی مراتب استرداد سفته ها را از نامبرده درخواست کنید در صورت استنکاف کارفرما از عودت سفته ها، می توانید تحت عنوان خیانت در امانت علیه وی شکایت کنید. نگران تهدیدات نیز نباشید

مهدی یکشنبه 13 تیر 1395 ساعت 19:29

جناب اقای قاسمی با عرض سلام و ارزوی قبولی عبادات
سوالی داشتم که در صورت امکان مرا راهنمایی کنید.
به بانکی بدهکارم شکایت کرده اند محکوم شده ام تقاضای ماده دو کرده اند ولی من واقعا توان پرداخت ندارم ایا احرای احکام میتواند بدون بازداشتم تقاضای اعسارم رابپذیرد؟من تقاضای اعسار را به اجرای احکام بدهم؟
ضمن تشکر و سپاس منتضر رهنمایی شما هستم.

باسلام
شما باید دادخواست اعسار از پرداخت محکوم به را به دادگاه صادرکننده حکم (دادگاه بدوی) با رعایت شرایط و ضوابط دادخواست مانند فرم صورت اموال و استشهادیه ارایه کنید. دادخواست شما رسیدگی خواهد شد چنانچه مالی از شما شناسایی نشود حکم به تقسیط صادر میگردد.
در ضمن برای ملاحظه نحوه اثبات اعسار به یادداشت اینجانب با عنوان «نحوه اثبات دعوای اعسار در قانون جدید» با لینک زیر مراجعه فرمایید.
http://vakilpayeh1.blogsky.com/1394/05/27/post-15/ادله-اثبات-دعوای-اعسار

کیان چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395 ساعت 00:36

باسلام . ایا دریک قرارداد پیمانکاری اگر درحین کار ایتمهایی خارج از موضوع پیمان پیش اید (ستاره دار ) و بدلیل تعجیل در انجام کار توافق کتبی نشودوبعداز اتمام کار پیمانکار بدلیل مشکلات وفشاربدهی مجبور به امضای قیمت مورد نظر کارفرماشود ودر همان لحظه نیز کتبی اعلام کند که این قیمت واقعی نیست ومن مجبور وبا اکراه امضای تایید نمودم ایا حالا که کار به اقامه دعوی بر سر اصل قرارداد کشیده میتواند ادعا کند که با اکراه مجبور به امضای ان ایتمها شده ودرخواست نظر کارشناس را بنماید؟

با سلام. اکراهی که مد نظر قانونگذار در قراردادها می باشد که با حدوث ان، منجر به عدم نفوذ قرارداد میشود اکراهی است که اولا: عادتاً قابل تحمل نباشد ثانیا اکراه قرار گرفتن فرد در نتیجه تهدید به جان ،مال، یا آبروی او باشد. بنابراین فشار بدهی، مشکلات متعدد شخصی و عمومی و غیره اکراه محسوب نمی گردد زیرا از یک سو عامل مستقیم آن کارفرما نیست و از سوی دیگر عادتاً این موارد موجب اکراه فرد نمی گردد. نتیجه اینکه بحث اکراه منتفی است ولی چنانچه قراداد بصورت فاحش یک سویه باشد می تواند از موجبات تعدیل قرارداد باشد.

Asrin سه‌شنبه 10 آذر 1394 ساعت 13:27

سلام.آیا آزادی مشروط مشمول مواد مخدر میشود؟

باسلام
بله در فرض سوال آزادی مشروط شامل احکام حبس صادر در خصوص مواد مخدر نیز می شود.در حبس بالای ده سال بعد از سپری شدن نصف و در حبس کمتر از ده سال بعد تحمل یک سوم مدت حبس با در نظر داشتن سایر شرایط می تواند مشمول آزادی مشروط خواهد شد

حمید اکبری شنبه 9 آبان 1394 ساعت 00:20

ضامن فردی در یکی از بانکها هستم رای صادره محکومیت بر پرداخت تضامنی است .اعسار دادم مبنی بر تقسیط .مالی نتوانستند پیدا کنند. ایا محکومیت زندان دارد یاخیر . رای دادکاه مبنی بر اعسار هنوز صادر نشده .2اگر مبلغ تقسیط زیاد باشد می توانم درخواست کنم تعدیل شود .مبلغ محکومیت 1500000000 ریال است .


جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ @ ۰۶:۲۲ ب.ظ

باسلام
معسر بودن خود را باید در دادگاه اثبات کنید یعنی بار اثبات بر دوش شماست که با ارایه صورت اموال و شهادت شهود قابل اثبات است با پذیرش اعسار بحث حبس منتفی میگردد. بعد از قطعیت حکم اعسار بله می توانید دادخواست تعدیل بدهید. موفق باشید

akbari یکشنبه 1 شهریور 1394 ساعت 23:29

اقای وکیل لطفن در مورد دلالی توضیح بفرمایید . نقش دلال در معاملات و مسیولیت دلال در قانو ن چیست .ایا میشوداز دلال یا واسطه شکایت کردیا خیر .

باسلام
حسب ماده 335 قانون تجارت دلال کسی است که که در مقابل اجرت واسطه انجام معامله می شود.همجنین دلال باید صداقت و امانت را رعایت کند.دلال ضامن اعتبار افرادی است که برای آنها معامله میکند.البته ضامن اجرای معاملات نیست.چنانچه به واسطه اقدامات خارج از قوانین یا عرف دلالی زیانی به طرفین معامله وارد شود و این زیان مستند به فعل دلال باشد وی مسوول جبران خسارات وارده خواهد بود.

salman یکشنبه 1 شهریور 1394 ساعت 23:23

حکم اعدام در چه شرایطی تخفیف پیدا میکند . برای مجرمین مواد مخدر . اعلام میکنند اگر مجرم هدایتشده باشد یعنی توبه کرده باشد وبرای مقام قضا محرز باشد که متنبه شده مجرم ویامیگن اگه قران را حفظ کنه حکم اعدام میشکنه . درسته؟

با سلام
اصولا اعدام تحت شرایطی اگر تخفیف داده شود تبدیل به حبس ابد می شود.(قصاص از این مورد مستثناست زیرا قصاص با گذشت شاکی ساقط می شود)در فرض سوال با حفظ قرآن و تایید آن توسط روحانی مربوط و سپس احراز دادگاه تحت شرایطی دارای کیفیات تخفیف خواهد بود.

ت یکشنبه 1 شهریور 1394 ساعت 23:18

سلام علیکم
درمورد شهادت دروغ و مجازات شاهد دروغین .
درچه مواردی میتوان ازشاهد به خاطر شهادت دروغ شکایت کرد ایا حین دادرسی میشود شکایت کرد ؟موارد اثبات برای هردوطرف چی هست

با سلام
با توجه به ماده 650 قانون مجازات اسلامی (تعریرات) مجازات شهادت دروغ تا دو سالل حبس است.اگر با توجه به اوضاع و احوال خاص ،قرائن و نشانه هایی باشد که شهود حاضر در دادگاه شهادت دروغ ادا کرده اند ذینفغ می تواند در دادسرا علیه نامبردگان شکایت نماید.ادله اثبات با توجه به هر مورد متفاوت خواهد بود مثلا بین شهادت دو نفر چنان متناقض باشد که قابل اغماض نباشد یا احراز شود که در زمان حادثه اساساً شاهد مذکور در آنجا نبوده است و از این دست.چنانچه در حین دادرسی احراز شد که شهود شهادت دروغین داده اند ذینفع بلاواسطه می تواند علیه آنها شکایت کند.

بیتا جمعه 30 مرداد 1394 ساعت 02:00

سلام وخسته نباشید جناب اقای قاسمی ونجانی وکیل محترم دادگستری
من دنبال وکیل کاربلد بودم که ذر اینترنت به اسم شما برخورد کردم
سوال :من بازاری هستم با یکی از مشتریان شهرستانم که چند مدتی کار میکردم جنس میفرستادم وپول را واریز میکرد . اکنون بعد از ارسال جنس به مبلغ ۵۶میلیون تومان ایشان گوشی اش خاموش شده و بعد از مراجعه به محل ایشان متوجه شذم که اصلا ایشان دران مکانی که گفته بود نبوده . جنسها به انباری در کرمانشاه تخلیه شده وصاحب انبار میگه من باررا از فلانی گرفتم که اصلا ربطی به این اقا ندارد . الان من موندم نه طرف رو میشناسم ونه راهی بلدم که چکار کنم

باسلام
در فرض سوال مبنای اعتماد شما به مشتری مذکور باید بررسی گردد به این معنا که آیا او با اقداماتی واهی و کاذب اعتماد شما را جلب کرده است یا خیر؟ اگر پاسخ مثبت باشد و دوره کاری و دادو ستد فیمابین طولانی نباشد مشتری مرتکب جرم کلاهبرداری شده است و بنظر اینجانب محل وقوع جرم در اینصورت شهر محل کار شما بوده و دادسرای آن شهر صالح به رسیدگی است.

ارین جمعه 30 مرداد 1394 ساعت 01:27

باسلام وخسته نباشید خدمت وکیل پایه یک ادادگاه اقای قاسمی ونجانی .بیزحمت سوال داشتم اقای ونجانی
فردی بعنوان پیمانکار ساختمانی دچار حادثه شده و ازطبقه هشتم سقوط و نهایتا فوت مینماید ساختمان بیمه اش تمام شده بوده است . بین طرفین قرارداد پیمانکاری بوده است . اکنون کارفرما از دیه امتناع میکند درحالی که اول گفته بود ۵۰۰میلیون پرداخت مینماید. فوت شده دارای همسر و دوفرزند هست. چطوری میتواند شکایت کند .؟ایا میتواند از کارفرما دیه مقتول بگیرد؟ اگر میتوان گرفت دیه اش چقدر میشود . ممنون مسشم مبسوط پاسخ دهید.

باسلام
با توجه به اینکه پیمانکار کارگر محسوب نمی شود و در قراردادها نیز اغلب مسوولیت بیمه کردن امور بر عهده پیمانکار درج می گردد لذا در فرض سوال که مطرح شده بین کارفرما و پیمانکار قرارداد پیامانکاری منعقد شده بود ازاین رو، اولا باید بررسی گردد که مسوولیت بیمه کردن بر عهده چه کسی است ثانیا آیا علت سقوط طبق نظریه کارشناس ناشی از چه چیزی است آیا علت تامه بی احتیاطی مقتول بوده یا عدم رعایت ایمنی کار از سوی کارفرما یا پیمانکار یا جمع این عوامل.ثالثا در فرضی که مسوولیت بر عهده کارفرما باشد وراث مقتول می توانند بطرفیت وی در دادسرا شکایت کرده و دیه دریافت کنند.دیه هم در سال جاری165 میلیون تومان می باشد.

دلیلیان پنج‌شنبه 29 مرداد 1394 ساعت 15:33

اعمال ماده ۲ چیشت . برا.ی اینکه محکوم از زندان خارج بشود چه راهی پیشنهاد میشود.ممنون

باسلام
تا قبل از تصویب قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی مصوب 1394، قانون 1377 حاکمیت داشت که ماده 2 این قانون مقرر داشت که هرکس محکوم به پرداخت مالی شود و آن نپردازد حبس می شود. ازاین رو ،معروف به اِعمال ماده 2 بود.در حال حاضر قانون جدید تغییراتی را در این خصوص ایجاد کرده است که اینجانب در قسمت یادداشت ها با عنوان « نحوه اثبات دعوای اعسار در قانون جدید» اشاره مفصلی به آن داشته ام.پیشنهاد می شود آن را مطالعه فرمایید.

سلطانی چهارشنبه 28 مرداد 1394 ساعت 23:07

با سلام ودرود
درمورد اجرای حد شلاق توضیح دهید. و چگونگی تبدیل زندان به سایر مجازات .
بنده در مورد فروش مال غیر و خیانت درامانت به دوسال زندان و ۷۰میلیون تومان جریمه در حق دولت محکوم شده ام . لطغا طریقه نجات از حبس را بفرکایید میشه بخرم زندانم رو

سلام
مجازات حد دارای شرایط و اوصافی است که در مقام دفاع می توان با استناد به آن و ایجاد شبهه از اثبات آن جلوگیری کرد چنانچه در دادگاه بدوی حکم محکومیت صادر شده باشد در دادگاه تجدیدنطر با ارائه لایحه اعتراضی سعی در نقض رای بدوی کنید.زیرا حد از مجازاتی است که دارای آثار متعددی در آینده می باشد.چنانچه رای قطعی شده باشد موارد اعاده دادرسی باید بررسی گردد.در خصوص فروش مال غیر عرض می شود با توجه به اینکه فروش مال غیر در حکم کلاهبرداری است لذا دادگاه نمی تواند حبس کمتر از یک سال صادر کند بنابراین قابل تبدیل به جزای نقدی نیست.توجه داشته باشید که اگر دادگاه یک عمل شما را دو جرم محسوب کرده باشد یا برای هریک از دو جرم مجازات جداگانه تعیین کرده باشد مورد از موارد اعاده دادرسی است.

akram چهارشنبه 28 مرداد 1394 ساعت 00:40

خانمی دارای 5 فرزند بعد از طلاق از شوهرش.. با مردی که او نیز 5 فرزند دارد ازدواج کرد... چگونه زن می تواند شوهر جدیدش و بچه های او را از ارث محروم کند؟ (چیزی از اموال زن به مرد و بچه های ان نرسد

با سلام
اولاً از اموال خانم به فرزندان همسر جدیدش ارث نمی رسد تا بحث محروم کردن آنها از ارث مطرح شود. ثانیا با توجه به اینکه خانم دارای فرزند می باشد لذا یک چهارم از اموالش بعد از فوت به شوهر جدیدش می رسد مشروط بر اینکه ازدواج آنها دائم باشد نه موقت.زیرا در ازدواج موقت زوجین ازیکدیگر ارث نمی برند.ثالثاً خانم می تواند در زمان حیات نسبت به اموالش تصمیم بگیرد مثلا بنام فرزندانش منتقل کند ولی اگر وصیت کند که کل اموالش به فرزندان خود برسد وصیت تا یک سوم نافذ است و بیش از آن نافذ نیست لذا شوهر محروم نمی شود ازاین رو،برای محروم کردن وی از ارث عملاً خانم در زمان حیاتش باید اموالش را منتقل کند.

بوربور چهارشنبه 28 مرداد 1394 ساعت 00:26

با سلام من مهندس هستم از یک دفترفنی نقشه گرفتم ومحاسبه کرده ونظارتش را نیز برعهده گرفتم واز سازمان نظام مهندسی نیزارجاع  شده وازمتراژآن نیز سهمیه اینجانب کسر گردید .بعد از گذشت حدود یک ماه اینجانب از دفتر تقاضای حق الزحمه اش را نمودم که دوسه بار به این ور وآنور پیچاندند وبالاخره در آخر پیامک فحش و تهدید برای اینجانب فرستاده اند  الان من چطوری علیه شان شکایت کنم

سلام
چنانچه با پیامک به شما توهین یا تهدید کرده باشند می توانید علیه مالک خطی که پیامک را فرستاده است شکایت به اتهام تهدید و توهین نمایید.مرجع قضایی در صورت لزوم می تواند از شرکت مربوطه تلفن همراه استعلام نماید و شرکت مذکور مکلف به ارایه پرینت پیامک می باشد.

علیپور چهارشنبه 28 مرداد 1394 ساعت 00:14

من مللک داشتم ودران ملک مغازه ای به متراژ ۳۲متر وجود داشت که بصورت سرقفلی وذار نموده بودم و هر ماه ۲۱۸۰۰تومن دریافت میکردم . در۸سال پیش ملک را کوبیدیم ونوسازی کردیم و مغازه سرقفلی قبلا بالکن داشت و در طرح جدید شهرداری اجرای بالکن را به پرداخت ۱۳میلیون تومان خواست .وما به صاحب سرقفلی اطلاع دادیم وایشان قبول نکرد وما هم مغازه را بدون بالکن تکمیل کردیم ولی ایشان از تحویل مغازه انصاف داد واعلام کرد اگر مغازه ام بالکن نداشته باشد نه اجاره سرقفلی را میدهم ونه مغازه رو تحویل میگیرم .الانم ۸سال هست اجاره نداده .ما چطوری میتوانیم این مغازه را که ملکیتش با ماست تحویل بگیریم سرایطش چگونه میشود

باسلام
اگر مبلغ درخواستی شهرداری به مالک سرقفلی اعلام شده و وی امتناع کرده است عذری از او جهت عدم تحویل پذیرفته نیست.زیرا اقدام علیه خود کرده و قانون از ممتنع حمایت نمی کند.علاوه براین،از ظاهر توضیحات شما برمی آید که ملک را تحویل نگرفته است اگر شما طی اظهارنامه رسمی یا طریقه ای که برای دادکاه قابل قبول باشد آمادگی تحویل مغازه را به مالک سرقفلی اعلام کرده باشید و وی ضمن تحویل نگرفتن اجاره را نیز پرداخت نکرده باشد می توانید دادخواست بطرفیت وی داده و تخلیه عین مستآجره را بخواهید.

اعا سه‌شنبه 27 مرداد 1394 ساعت 23:43

ایا در جرایم مانند حمل مواد مخدر ویا فروش مسکرات مه مجرم به ده سال زندان محکوم شده اعاده دادرسی چکونه است

باسلام
بسته به موارد و پرونده ها متفاوت می باشد.جهات اعاده دادرسی در قانون مشخص است در صورتی که دادگاه صادر کننده رای ،حکمی صادر کرده باشد که مجازات با جرم ارتکابی متناسب نباشد یا دلیل و حادثه جدیدی حادث شود یا قانون جدیدی تصویب شود که منتاسب به حال متهم است یا در تعدد جرایم بیش از یک مجازات تعیین نماید از موارد اعاده دادرسی خواهد بود.باوجود این باید دادنامه ها صادره ملاحظه و موضوع با جهات مصرح تطبیق داده شود.

ساسانی سه‌شنبه 27 مرداد 1394 ساعت 14:09

در مورد عفو وتخفیف مجازات محبوسین کلاهبرداری سوال داشتم . به چه صورتی عفو مشروط شامل زندانی میشود

با سلام
لازم به توضیح است در قوانین چیزی به نام عفو مشروط نداریم.ظاهرا منظور شما آزادی مشروط می باشد که در این صورت محکوم(زندانی) پس سپری کردن یک سوم مجازات حبس مقرر در دادنامه، می تواند از دادستان یا قاضی اجرای احکام درخواست آزادی مشروط نماید.ضمناً محکوم باید ضرر و زیان مدعی خصوصی را پرادخته یا ترتیبی برای پرداخت دهد.

U دوشنبه 26 مرداد 1394 ساعت 12:18

سلام
ایا وکیل تهران میتواند کار وکالت در سایر شهرستانهارا قبول کند؟

باسلام
وکیل از این جهت مشکلی ندارد و می تواند در همه جای ایران و در کلیه مراجع قضایی قبول وکالت کند و ضمناًنباید عمده فعالیت خود را در شهری خاص (به استثنای محل متبوع کانون مثلا تهران) قرار دهد.بنابراین در شهرستانهای مختلف وکیل می تواند قبول وکالت کند.

azadi جمعه 23 مرداد 1394 ساعت 23:09

سلام ودرود . من هزارتا سکه مهریه ام هستش الان میخوام مهریه ام رو به اجرا بگیرم . شوهرم وضیت خوبی داره میگن ۱۱۰تعلق میگیره .مشاوره لطفا نمایید

باسلام
تا سقف 110 نیازی به اثبات توانایی پرداخت همسرتان ندارید و می توانید مطالبه کنید.بیش از آن را تا سقف 1000 سکه نیز می توانید مطالبه و دریافت کنید ولی منوط به اینکه توانایی پرداخت زوج را اثبات فرمایید.

afshari جمعه 23 مرداد 1394 ساعت 12:56

ممنون. الان من 95 میلیون بدهکارم و به حکم وثیقه آزادم واقعا پول ندارم آیا درخواست ورشکستگی در این حال میتوان انجام داد؟

با توجه به اینکه ورشکستگی دارای انواع خاصی است و نیز دارای تشریفاتی مانند داشتن دفاتر تجاری و اعلام توقف از پرداخت دیون ظرف سه روز به دادگاه می باشد وهمچنین با توجه به توضیحات شما که به نظر می رسد جزو کسبه یا تولیدکننده جزء می باشید دادخواست ورشکستگی به مصلحت نمی باشد لذا مشمول مقررات اعسار می شوید و از این مقرره به خصوص با تصویب قانون نحوه محکومیت های مالی که اخیرا تصویب شده است (متن قانون در بخش یادداشت های جدید سایت درج شده است)استفاده و دادخواست اعسار بدهید.

afshari جمعه 23 مرداد 1394 ساعت 12:42

برای اعلام ورشکستگی از کجا باید اقدام کنم وچگونه ثابت میشود

دادخواست ورشکستگی به دادگاه حقوقی محل فعالیت تجارتی ارائه می شود.ضمیمه دادخواست باید کلیه اموال و نیز کلیه بدهی ها و طلب ها پیوست گردد.طریقه اثبات اغلب با جلب نظر کارشناس رسمی توسط دادگاه

afshari جمعه 23 مرداد 1394 ساعت 12:38

قربان من تاجر نیستم .یک تولید کننده پوشاکم هم از تاجر جنس میخرم و محصول هم بهش میفروشم .در قانون تعریفی وجود ندارد

مراد از تاجر در قانون تجارت کسی است که شغل معمولی خود را معاملات تجارتی مانند خرید فروش تولید و...قرار دهد.عرض شد که اگر از کسبه یا تولیدکننده های جزء باشید از شمول ورشکستگی خارج هستید و می توانید دادخواست اعسار دهید.

افشار جمعه 23 مرداد 1394 ساعت 12:17

سلام
لطفا در مورد پذیرش اعسار وچگونگی آن درباره صاحبان صنایع و تولیدکننده ها توضیح دهید.

با سلام
با توجه به قانون آیین دادرسی مدنی و قانون نحوه محکومیت های مالی از تاجر دادخواست اعسار پذیرفته نمی شود و وی باید برابر قانون تجارت دادخواست ورشکستگی دهد.مگر اینکه از کسبه جزءباشد که در اینصورت می تواند دادخواست اعسار بدهد.بنابراین در فرض سوال صاحبان صنایع و تولیدکننده ها برابر مقررات باید دادخواست ورشکستگی دهد.موفق باشید

pan پنج‌شنبه 22 مرداد 1394 ساعت 09:59

اگر مردی به هر دلیل زن دوم بگبرد بدون اینکه از زن اول ویا دادگاه اجازه داشته باشد. ایا زن اول میتواند طلاق بگیرد؟

باسلام
در فرض سوال زوجه می تواند با مراجعه به دادگاه درخواست طلاق کند یا با ارائه شروط ضمن عقد نکاح به دادگاه با استفاده از وکالت مندرج در سند ازدواج به وکالت از زوج، خود را مطلقه کند.

بهنام سلیمی پنج‌شنبه 22 مرداد 1394 ساعت 09:51

Mamnon

بهنام سلیمی پنج‌شنبه 22 مرداد 1394 ساعت 00:54

با سلام ودرود
لطفا راهنمایی بفرمایید. بنده پیمانکار ساختمان هستم با یک پروژه قرارداد امضا کردم و حدود ۷۵۰میلیون کار انجام داد هام در مرحله ای کارفرما مرا کنار گذاشته و کاررا با کارگر های من ادامه میدهد و حتی از تحویل ابزار من که حدود ۴۰۰میلیون انواع جک وقالب میباشد امتناع میکند ومرا به پروژه راه نمیدهد .بنده نسخه قرارداد را به خاطر رفاقت تحویل نگرفته بودم . من چیکار باید بکنم

باسلام
اولاً در خصوص میزان پیشرفت کار که می فرمایید به مبلغ 750 میلیون(ریال/تومان)می باشد ضروری است قبل از اینکه کارفرما تغییرات اساسی درنحوه پیشرفت انجام دهد شما با مراجعه به شورای حل اختلاف توسط کارشناس رسمی دادگستری تأمین دلیل نمایید.ثانیاً اگر ابزارآلات متعلق به شما باشد چنانچه با مطالبه شما کارفرما از استردادآن امتناع نماید پس طی تشریفات لازم از جمله اظهارنامه رسمی ،می توانید علیه وی شکایت کیفری تحت عنوان خیانت در امانت طرح کنید.ثالثاًهرچند در عرف امروز بازار قرارداد به مبالغ مذکور مستلزم انعقاد قرارداد محکم و مستحکم می باشد که تبادل نسخ شده باشد ولیکن در فرض حاضر که شما نسخه قرارداد را نگرفته اید باید به وسیله شهادت شهود و دیگر اوضاع و احوال از قبیل معاینه محل و تحقیق محلی توسط دادگاه می توانید رابطه حقوقی خود و کارفرما را اثبات نمایید.موفق باشید

فرخ نیا چهارشنبه 21 مرداد 1394 ساعت 19:48

در مورد عدم تمکین زوجه توضیح دهید و عواقب آن چیست؟

باسلام
پس از عقد،زوجین مکلف به حسن معاشرت با یکدیگرمی باشند.از جمله موارد آن تمکین عام و خاص زوجه از زوج می باشد.زندگی مشترک نشان از تمکین عام و خاص زوجه بوده و زوج اگر مدعی عدم تمکین باشد باید از توان اثبات آن برآید. عدم تمکین زوجه دارای آثار متعددی است .از جمله: عدم استحقاق نفقه،مجاز بودن زوج به مراجعه به دادگاه و دریافت اذن برای ازدواج دوم(اختیار همسر دوم با وجود همسر اول) و ...

aminzadeh-ali چهارشنبه 21 مرداد 1394 ساعت 14:49

تعرفه شما برای قبول یک فقره چک جهت پیگیری به مبلغ 37 میلیون ریال چقدر هست؟

باسلام.مبلغ مذکور با توجه به اینکه کمتر از پنجاه میلیون ریال است در صلاحیت شورای حل اختلاف بوده و حق الوکاله نیز در صورت قبول وکالت توافقی می باشد.

زهرا چهارشنبه 21 مرداد 1394 ساعت 13:59

سلام خسته نباشید
من با شوهرم به مشکل خوردم میخوام طلاق بگیرم لطفا هزینه وکالت خود را بفرمایید . میخوام درخواست مهریه .نفقه و استرداد جهیزیه را بدم .ممنون میشم

باسلام.
با توجه به قوانین فعلی حاکم بر حقوق خانواده و زوجین، مرد می تواند با پرداخت حقوق مالی زن وی را طلاق دهد ولی زن جهت اخذ حکم طلاق از دادگاه باید عسر و حرج خود را به دادگاه ارایه و اثبات کند.عسر و حرج به معنای وضعیتی است که عادتا قابل تحمل نباشد مانند اعتیاد زوج،عدم پرداخت نفقه و از این قبیل.ولی این مانع از مراجعه زوجه به دادگاه برای دریافت حقوق مالی خود از زوج نیست.جهیزیه هم در مالکیت زوجه بوده و فقط زوج اجازه استفاده دارد و زوجه می تواند هرزمان با مراحعه به دادگاه درخواست استرداد جهیریه را نماید. حق الوکاله حسب قوانین حاکم بر وکالت دادگستری توافقی(بین وکیل . موکل) می باشد.موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد