وکیل پایه یک دادگستری

سعید قاسمی ونجانی

وکیل پایه یک دادگستری

سعید قاسمی ونجانی

مشاوره حقوقی آنلاین

مشاور حقوقی رایگان 

توسط وکیل پایه یک دادگستری سعید قاسمی ونجانی 

 جهت استفاده از مشاور حقوقی  رایگان با شماره تلفن های ذکرشده تماس حاصل فرمایید و یا  با طرح سوالات خود در قسمت نظرات  در اولین فرصت پاسخ خواهیم داد همچنین در طول روز و درساعات بعد از ظهر با تماس از طریق رسانه های اجتماعی (وایبر .تلگرام ‌.لاین)در خدمت هموطنان خواهیم بود .

نظرات 16 + ارسال نظر
Mitra یکشنبه 3 دی 1396 ساعت 16:38

سلام وقت بخیر
میخواستم بدونم که من میتونم از کسی ک فقط اسم و شماره اش رو دارم شکایت کنم؟
ایشون ابروی منو در فضای مجازی برده و تهمت ب من زده
میخوم بزونم میشه یا خیر
بعلاوه هزینه اش چقدر میشه؟

باسلام
بله میتوانید
اگر دلیل وجود داشته باشد ارجاع میشود به مرجع انتظامی جهت تحقیقات.

کاووسی شنبه 27 آبان 1396 ساعت 11:53

سلام ملکی که قولنامه دستی ان مفقود شده و هیچ مدرکی ندارد مادره اینجانب ساکن این ملک است .حال پدر فوت کرده و ورثه ادعای مالکیت دارند ایا مادر میتواند ادعای مالکیت کند در وصیت نامه دستی هم ذکر شده که ورثه از ملک ارثی نمیبرند و تمام ماله مادر است

با سلام
متصرف (مادر) باید مالکیت خود را با دلیل اثبات کند . همین که وصیت نامه وجود دارد که ورثه از ملک ارث نمی برند نشانگر مالکیت متوفی نسبت به ملک است. وصیت نامه نسبت به یک سوم نافذ و بیش از آن غیر نافذ است و ورثه با توجه به سهام از ملک ارث می برند.

آرش دوشنبه 23 مرداد 1396 ساعت 21:06

با سلام
مبایعه نامه ای با وکالت بلاعزل تنظیم گردید ولی قبل از کارهای انتقال سند فروشنده فوت می کند و از طرفی مبایعه نامه نیز مفقود گردید بعد از مدتی ورثه تفسیم نامه ای را می نویسند(کسی که ملک را خریده نیز جز ورثه می باشد) و چون مبایعه نامه را در دسترس نداشت ناچار قبول به تقسیم گردید.حال بعد از چند سال در اسباب کشی پیدا شده.چه کاری میشه انجام داد در حال حاضر؟

با سلام
1-اگر ثمن فی مابین رد و بدل شده است وکالت نامه در کنار بیع نامه حاکی از صحت ادعا می تواند باشد گرچه قبول تقسیم ترکه (بدون اعتراض و ثبت این ادعا که ملک توسط آن فرد خریداری شده) کار را مشکل میکند ولیکن از موجبات بی اعتباری بیع نامه نمی باشد و می توانید آثار آن را مورد درخواست قرار دهید.
2-برای اظهار نطر دقیق و ارائه راهکار روشن و عملی نیاز به بررسی مدارک و مستندات شما می باشد تا با توجه به آن مدارک ارائه طریق گردد.

شعبانعلی غلامی جمعه 22 اردیبهشت 1396 ساعت 09:46

با سلام و احترام
طبق قرارداد بین من و شرکت ساختمانی مقرر شده بود واحد تجاری را در زمان معین شده طبق قرار داد تحویل نماید در غیر این صورت می بایست طبق قرار داد به ازائ هر ماه تا خیر یک درصد از مبلغ پرداختی تا کنون را آن شرکت به عنوان خسارت پرداخت نماید.
آیا می توان از اقساط باقی مانده را پرداخت نکرد تا زمانی که واحد را تحویل نمیاد و خسارت را از اقساط کم کرد؟
آیا می توان مبلغ خسارت رااز پول زمان تحویل واحد کسر کرد؟
چگونه می توان خسارت را دریافت کرد؟ چه اقدامی باید انجام گردد؟
لازم به توضیح است طبق قرار داد در صورت عدم پرداخت اقساط واحد، شرکت ساختمانی می تواند یک طرفه قرار داد را فسق نماید. و فقط پول که طی چند سال پرداخت کرده ام پرداخت نماید.
شایان ذکر است از طرف شرکت ساختمانی نامه ایی جهت تحویل واحد به من ارسال گردید. واحد اما در زمان تحویل با حضور کارشناس تامین دلیل ( کارشناس دادگستری) به دلیل ناقص بودن واحد قابل بهربرداری نبود که از طریق اظهار نامه به اطلاع آن شرکت رسید. در نتیجه من از گرفتن واحد تا زمان تکمیل واحد مطابق قرار داد امتناع نمودم.
با توجه به سررسید اقساط مغازه و عدم توانایی پرداخت به دلیل عدم تحویل مغازه ، که روی درآمد حاصل از تحویل مغازه حساب کرده بودم
آیا در صورت عدم پرداخت اقساط آن شرکت می تواند یک طرفه قرارداد را فسق نماید؟
در حال حاظر چه اقدامی انجام دهم ؟
با تشکر

باسلام
برای اظهارنظر و ارائه مشاوره صحیح نیاز به مطالعه قرارداد میباشد زیرا در وهله اول این قرارداد است که حاکم بر روابط شماست همچنین اینکه در قراداد روش حل اختلاف به چه شکل پیش بینی شده است حائز اهمیت میباشد.
اما مختصراً عرض شود که اگر در تحویل ملک تاخیر شده باشد و این تاخیر ناشی از اراده یا عملکرد سازنده باشد طبق مبلغ مندرج در قرارداد شما میتوانید مطالبه نمایید. سایر سولات نیاز به مطالعه قرارداد و پرسش و پاسخ حضوری است.
موفق باشید

رقیه شنبه 19 فروردین 1396 ساعت 08:04

با اسلام من می خواهم از شوهرم طلاق بگیرم و یک پسر 11ساله دارم ودر ضمن من همسر دوم این مرد هستم از اول روز تولد پسرم با من زندگی می کند اصلا به پدرش عادت ندارد هروقت پدرش بیایید خانه ما پسرم میگوید که دلم گرفته این کی می رود از این حرفها .در ضمن شوهرم چندین پرونده در مورد فساد اخلاقی در دادگاه دارد لطفا مرا راهنمایی بفرمایید که آیا اگر اقدام کنم دولت حضانت بچه را به من مدهد یانه با تشکر

حضانت فرزند تا 7 سالگی اولویت با مادر است و پس از آن اگر والدین کودک در خصوص حضانت توافق نکنند دادگاه تصمیم میگیرد که با کدام یک باشد، در فرض سوال شما چنانچه پدر فرزندتان صلاحیت اخلاقی نداشته باشد اگر اثبات شود با توجه به اینکه این موضوع مضر به حال کودک میباشد و از طرفی بودن کودک نزد شما مصالح و منافع وی را بهتر تأمین می کند در نتیجه دادگاه حضانت فرزندتان را به شما واگذار خواهد کرد.
موفق باشید

M یکشنبه 8 اسفند 1395 ساعت 18:59

من پدر و مادرم جدا شدن نزدیک سال 81 الان میخوام مادرمو پیدا کنم اما هیچ ادرسی ازش ندارم میخوام ببینم چیکار میتونم بکنم

باسلام. اگر اطلاعی دارید که سند طلاق در کدام دفترخانه تنطیم شده است به دفتر مذکور مراجعه کنید.

طیبه جمعه 23 مهر 1395 ساعت 00:06

سلام من میخاستم طلاق بگیرم الان مدت چهارسال هست.امانمیدونم بایدچیکارکنم طلاق بگیرم.مطلب خوندم که تمکبن نکردن ازمرد صدورگواهی عدم سازش میشه ومیشه طلاق گرفت باهاش.ومیگن عسرحرج زن پابت شه حتمن بایدمعتادباشه یادست بزن داشته باشه من ازنظرجنسی تو عسرحرجم این دلیلی براطلاق براقاضی نمیشه مگه؟لطفاکمکم کنید

با سلام
تمکین نکردن از مرد موجب صدور گواهی عدم امکان سازش نمیشود. زن زمانی میتواند طلاق بگیرد که ادامه زندگی مشترک برای وی غیرقابل تحمل و دارای مشقت باشد که اصطلاحاً به این مورد عسر و حرج گفته میشود. عسر و حرج هم مصادیق فراوان و متعدد دارد. موردی هم شما گفته اید اگر از ناحیه طرف مقابل باشد و در صورت اثبات و تایید مرجع مربوطه می تواند از موارد عسر و حرج باشد.
موفق باشید

علی سه‌شنبه 26 مرداد 1395 ساعت 01:08

باسلام و تشکر از سایت خوبتون.سه سال پیش در شرکتی در تهران کار میکردم و بعد از مدتی به شیراز نقل مکان کردم.یک ماه بعد از جابجایی از پلیس فتای تهران با من تماس گرفتند که باید بروم برای توضیحات،اول فکر کردم تماس سرکاریه و قطع کردم،روز بعد همکار سابقم در همان شرکت تماس گرفت و گفت از من بخاطر برداشت غیرمجاز از حسابش شکایت کرده،و شماره ای که با آن برداشت شده بود به اسم من بود(منظورم از برداشت غیرمجاز خرید کارت شارژ جمعا به مبلغ صد و پنجاه هزار تومان میباشد) ولی این شماره ای که با آن کارت شارژها خریداری شده بود در دست من نبود فقط سند مالکیت به اسم من ثبت شده بود و رفتم و خط مذکور را هم مسدود کردم ولی هرچه برای همکار سابقم توضیح دادم متقاعد نشد و گفت شکایت میکنم،بعد از گذشت دو سال و نیم از این قضیه دیروز سیم کارتی که دست خودم بوده قطع شده و وقتی به دفتر منطقه ای شیراز مراجعه کردم گفتند که به دستور دادیار اجرای احکام شعبه سی و یک تهران ویژه رسیدگی به جرایم رایانه ای مسدود شده،حالا این خطی که مسدود شده را احتیاج ضروری دارم و از طرفی نه وقت رفتن به تهران را دارم و نه میتوانم این همه راه هزینه بدهم و بروم تهران،عاجزانه تقاضا دارم که حقیر را راهنمایی بفرمایید که اگر به دادسرای تهران مراجعه نکنم و از عواقب این قضیه بفرمائید،یک دنیا سپاسگزارم

با سلام
اصل بر این است که سیم کارت در دست فردی که سند مالکیتش بنامش است می باشد و مسوولیت آن نیز بر عهده اوست مگر اینکه خلاف آن را ثابت کند. بنابراین در فرض سوال ، باید اثبات کنید که از سیم کارت شما سواستفاده شده است. در خصوص سیم کارت فعلی هم باتوجه به اینکه به دستور مقام قضایی مسدود شده است شرکت مربوطه به هیج وجه نمی تواند بدون دستور مقام قضایی از آن رفع انسداد کند. در مورد عدم مراجعه به شعبه دادیاری مذکور نیز دارای عواقب متعددی است از جمله اخذ نیابت به شیراز و جلب شما متصور و محتمل است.
چنانچه توان حضور در تهران ندارید پیشنهاد میشود که وکیل انتخاب کنید تا از حقوق شما دفاع کند.
موفق باشید

مینا پنج‌شنبه 21 مرداد 1395 ساعت 06:43

سلام.من دوسال پیش توسط گشت ارشاد ک با دوس پسرم داخل خیابون بودم ب پاسگاه بردن وبعدازتعهد واثرانگشت منو ب خانه فرستادن.الان برای اموزش وپرورش میخام استخدام کنم بااثرانگشتی ک دادم مشکلی پیش نمیاد؟؟

با سلام
استخدام از جمله حقوق اجتماعی است که به واسطه ارتکاب برخی از جرائم عمدی و محکومیت آن توسط دادگاه ، محکوم را از حقوق اجتماعی محروم میکند. در فرض شما محکومیتی وجود ندارد و از این حیث مشکلی برایتان پیش نمی آید.
لازم به ذکر است در استخدام برخی از ارگان ها ، هسته گزینش تحقیقاتی انجام میدهد این موارد در تحقیقات مذکور می تواند تاثیر گذار باشد.
موفق باشید

حمیدرضا سه‌شنبه 19 مرداد 1395 ساعت 22:59

در شب‌کودتا یکی از اتباع ایران بی خبر از کودتا با یکی از تجار ترکیه تماس گرفته و پیشنهاد احداث رستورانی در الانیا ترکیه به طور مشارکتی مطرح‌میکند.طرف ترکیه ای قبول میکند و میگوید می پذیرم اگر جریان اردوغان در‌کودتا پیروز شود.ماهیت پیشنهاد مزبور چیست؟بر فرض انعقاد قرارداد این عقد مشروط است یا معلق؟!(فروض مختلف را بیان کنید) ممنون

باسلام
با عنایت به ماده 189 قانون مدنی که مقرر میدارد «عقد منجز آن است که تاثیر آن بر حسب انشاء موقوف به امر دیگری نباشد والا معلق خواهد بود.» و باتوجه به اینکه در فرض سوال اثر عقد معلق به نتیجه کودتا گردیده، لذا ماهیت آن از نوع عقد معلق می باشد.
عقد مشروط عقدی است که اثر آن منوط تحقق امر دیگر نیست بلکه عقدبا تراضی دو اراده به وجود آمده و به عنوان امر تبعی شرطی به نفع مشروط علیه درج شده است. بنابراین ماهیت عقد در فرض سوال از نوع معلق میباشد.
موفق باشید

علی شنبه 26 تیر 1395 ساعت 08:07 http://http:/Gravatar.com

باسلام اگرمیشود برایم یه نمونه دادخواست طرح دعوی تقابل تمکین و درخواست ارجاع آن به پزشکی قانونی رابرایم ارسال کنید

باسلام
مقدمه تنظیم دادخواست ،اشراف به موضوع و تطبیق آن با قوانین است و امر تشریفاتی نیست.

معین پنج‌شنبه 24 تیر 1395 ساعت 13:43

باسلام خسته نباشید حدودا چند ماه پیش ماشینی رو تو بنگاه معامله کردم ماشین رو گرفتم وکل پول رو تسویه کردم بنگاه حق الوکاله بهم داد که خودم برم محضر.الان رفتم محضر سند به نام بزنم ونامه تعویض پلاک بگیرم ولی صاحب قبل ماشین به دلیل حسابی که از بنگاه داره نمیاد سند رو امضا کنه.ما به بنگاه هم میگیم ایشون ههیچ کاری نمیکنه الان باید چکار کنم

باسلام
از ظاهر سوال برمی آید که شما وکالتنامه از مالک جهت انتقال سند بنام خودتان ندارید، از طرفی ماشین را هم از مالک رسمی خریداری نکرده بلکه از بنگاه خریداری کرده اید، با توجه به فرض سوال چنانچه بنگاه، مالک رسمی را نتواند در دفترخانه حاضر کند راهکار حقوقی این است شما باید دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی خودرو بطرفیت فروشنده و مالک رسمی به دادگاه ارائه کنید تا مرجع قضایی نامبردگان ملزم به تنظیم سند بنام شما نماید. موفق باشید

سارا سه‌شنبه 14 اردیبهشت 1395 ساعت 18:04

سلام.بردار من حدود 1سالی هست ک میخاد از زنش جدا بشه ولی زنش نمیخاد ک طلاق بگیره.دوتا هم بچه داره برادرم پسرش3ساله و دخترش 1سالونیم.زنش بعد از 9ماه اومده بچه هارو از پدرشون گرفته برده،زنش صلاحیت نگهداری از بچه ها رو نداره بچه ها هم عادت بش ندارن،پدر زنه معتاد هست برادراش زندانی هستن.خاستم ببینم راهی هست ک پدر بتونه بچه هارو از مادرشون بگیره؟
لطفا اگ میشه جوابشو ایمیل کنید ممنون میشم

sh چهارشنبه 2 دی 1394 ساعت 17:37

با سلام. حدودا ده سال است که ازدواج کرده ام و یک فرزند پسر یکساله دارم. همسرم از اقلیت مذهبی اهل حق است و بسیار بسیار متعصب به مذهبش طوری که مدام به منم و اسلام توهین میکند و کفر میگوید و میگوید که حتما بچه ام را هم مذهب خودم خواهم کرد و اجازه نمیدهم که تو بهش نماز و قرآن یاد بدی و.... ایشان شرب خمر هم دارند ولی دایم الخمر نیستند. حتی در منزل اقدام به تولید آبجو و شراب می کنند و خودشان و خانواده شان بسیار بی ادب و بددهن هستند. به شدت مخالف نظام هستند . ایشان از نظر بنده دچار بیماری چند شخصیتی هم هستند و خیلی هم تحت تاثیر حرفهای فامیل و دوستانشان هستند و هرچه آنها بگویند بدون ذره ای تامل قبول می کنند و .... در عقدنامه حق حضانت فرزند و حق ادامه تحصیل و اشتغال و انتخاب مسکن را به من داده اند. مهریه ام 1361سکه تمام بهار است. ادامه زندگی با ایشان به قیمت تباهی زندگی خودم و تلف شدن شخصیت فرزندم هست و نمیتوانم ادامه دهم.آیا در صورت اقدام به جدایی میتوانم حضانت دایم فرزندم رابگیرم؟ اگر جواب مثبت است خواهشا راهنمایی بفرمایید از کجا شروع کنم؟ اگر من خانه را ترک کنم بعدا به ضررم نمیشود. راستش رو بخواهید میترسم حکم عدم تمکین بگیره چون مدام تهدیدم میکنه که اگه بخوای بچه رو ببری هم تورو میکشم هم بچه رو و میدانم وقتی عصبانی بشه نمیفهمه چکار می کنه. خودشو می کوبه تو شیشه و .... حتی یکبار دستمو شکسته و یکبار هم برام چاقو کشید که هنوز هم جای بخیه ها روی دستم هست. می ترسم ازش. خیلی عصبیه و بدون ثبات.چه کار کنم؟ خودم اقدام کنم؟

باسلام
با توجه به وضعیت و شرایطی که در فرض سوال توضیح دادید عرض میشود که اولا: اگر موارد مذکور در خصوص ضرب وجرح را اثبات کنید از موارد عسر و حرج بوده و مجوزی برای طلاق به درخواست زوجه(شما) خواهد بود ثانیا در خصوص حضانت در صورت عدم توافق فی مابین مادر تا 7 سالگی نسبت به پدر اولویت دارد ولیکن اگر عدم صلاحیت پدر (از حمله موارد ادعایی شما چنانچه در دادگاه اثبات شود) احراز گردد حضانت با مادر خواهد بود.ثالثا در خصوص تهدیدهای همسرتان علیه شما، چنانچه مقرون به واقع باشد می توانید شکایت کنید رابعا گرچه حق انتخاب مسکن با شماست ولی در فرضی که زندگی مشترک دارید و تا زمانی مسکن جدیدی انتخاب نکرده اید سکونت در مسکن فعلی نشان از رضایت قبلی شما دارد ولیکن اگر مسکن جدیدی همسرتان انتخاب کند با توجه به شرط ضمن عقد باید با رضایت شما باشد در غیر اینصورت می توانید به منزل جدید نروید و از موارد عدم تمکین شما نخواهد بودخامسا اگر منزل فعلی را ترک کنید و نتوانید عذر موجه خودتان را برای ترک منزل در دادگاه اثبات کنید همسر شما می تواند الزام به تمکین شما را از دادگاه بخواهد که در صورت حکم محکومیت مبنی بر تمکین شما از همسرتان و عدم اجرای آن توسط شما، وی نمی تواند حکم را اجبارا اجرا نماید ولی نفقه شما ساقط می شود. علاوه براین،مسایلی در خصوص مذهب همسرتان واینکه اقلیت در چه مفهومی و رابطه آن با مذهب شما و اینکه آیا در زمان ازدواج به مذهب مذکور بوده یا پس از آن و نیز شهر محل سکونت و...جای بررسی دارد که فرصت بیشتری میطلبد. موفق باشید

الف - م سه‌شنبه 10 آذر 1394 ساعت 23:20

با سلام

بنده در زمستان 89 با همسرم عقد کردیم .بعد از حدودا پانزده ماه و کلی درگیری ایشون اقدام به اجرا گذاشتن مهریه کردن و تا همین الان درگیر کش و قوس های دادگاه هستیم

اوایل تابستون ایشون پیشنهاد کردن که در قبال بخشش مهریه من هم طلاق رو قبول کنم . و برای طلاق توافقی اقدام کنیم. بعد اقدام ایشون خیلی اذیت کردن و جلسات رو هر ماه در میون تشف آوردن . بلاخره پس از کلی اومدن و نیومدن دادگاه به ما وقت داد برای طلاق و مدارک رو خواستن که معرفی بشیم به محضر..ولی متاسفانه همسر بنده تشریف نیاوردن و اعلام کردن که برای ادامه تحصیل به شهری دوردست رفتن و تا عید 95 تشریف نمیارن ..دادگاه هم پرونده مارو بعد سه جلسه نبود ایشون بست..یعنی تمام اون زحمت های پنج ساله از بین رفت.من عدم تمکین ایشون رو دارم

لطفا بنده رو راهنمایی کنید چیکار کنم که بتونم زودتر و بدون از سر گرفتن اون همه مراحل دوباره طلاق انجام بدم.آیا تعهدی که ایشون که به من دادن برای بخشش مهریه و عدم تمکین ایشون هنوز هم معتبره؟ اگه بخوام طلا غیابی بگیرم جریان از چه قرار میشه؟ واقعا درمونده شدم و نیازمند کمکتونم ...ممنونم

باسلام
با توجه به توضیحات شما عرض میشود:
اولاً طلاق توافقی که بر مبنای توافق طرفین انجام می شود از بدو دادخواست شروع و تا ثبت صیغه طلاق در دفتر خانه ادامه می یابد در نتیجه اگر گواهی عدم امکان سازش هم براین مبنا صادر شود ولی یکی از زوجین در محضر حاضر نشود نشان از عدول از توافق است و نمی توان وی را ملزم به حضور کرد
ثانیا عدم تمکین اثری در مهریه و طلاق ندارد و فقط با اجرای آن باعث می شود که نفقه زوجه شما ساقط گردد
ثالثا تعهد همسرتان مبنی بر بخشش مهریه اگر در قبال طلاق باشد تازمانیکه طلاق ثبت نشود اثری بر بخشش مذکور بار نمی شود ولی اگر این بخشش در قبال طلاق نباشد بلکه بصورت مطلق باشد ایفای تعهد صورت گرفته است.
رابعا شما می توانید همسرتان را هر زمان خواستید با مراجعه به دادگاه خانوده طلاق دهید منوط بر اینکه حقوق مالی وی را تادیه نمایید که این تادیه به صورت اقساط هم امکان پذیر است.
موفق باشید

aram چهارشنبه 21 مرداد 1394 ساعت 14:19

سلام
در مورد چک راهنمایی میخواستم . بنده یک فقره چک سفید امضا به دوستم دادم و ایشان مبلغ 180میلیون تومن نوشته خرج کرده اکنون طرف شکایت چک بی محل کرده و برام 6ماه زندان اومده چیکار میتونم بکنم

با سلام
اولاً اگر اثبات کنید که چک سفید امضا بوده یا وعده دار بوده جنبه کیفری چک ساقط و پرونده کیفری مختومه و حبس منتفی می شود.برای اثبات آن نیز می توانید اوضاع و احوال حاکم بر قضیه را به دادگاه ارائه کنید مثلا اگر فیمابین شما قرارداد یا نوشته ای مبنی بر تضمینی بودن چک و از این قبیل باشد با استناد به آن ادعای شما اثبات می گردد.
ثانیا اگر چک مزبور به صورت امانت یا تضمین در دست دوست شما باشد و او من غیر حق جک را به بانک ارایه و برگشت زده باشد مرتکب جرم خیانت در امانت شده و شما می توانید به اتهام جرم مذکور علیه وی شکایت کنید.موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد